Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Dit Regnskab Privatlivspolitik hjælper dig med at forstå hvilke personoplysninger vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, hvordan vi håndterer dem og hvordan vi beskytter, opbevarer, eksporterer og sletter dem.
Personoplysninger er informationer som kan identificere dig som en person. Det kan eksempelvis være email-adresse, gadenavn, telefonnummer mv.
Den type oplysninger som Dit Regnskab behandler om dig kan være:
- Simple personoplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer, email og demografisk information
- Bruger- og webtrafikoplysninger såsom login-id, brugernavn og IP-adresse
- Finansielle oplysninger såsom faktura-relaterede oplysninger
- Indhold som du har uploadet eller leveret som eksempelvis foto, kommentarer, artikler og videoer
- Informationer leveret via jobansøgninger
- CVR nummer
Det skal nævnes, at Dit Regnskab ikke behandler personfølsomme oplysninger om dig.
Generelt indsamler Dit Regnskab personoplysninger direkte fra dig eller via andre personer, som er tilknyttet vores kunde.
Vi anvender også cookies og andre sporingsteknologier, når du bruger Dit Regnskabs sites og når du interagerer med os på e-mail. Dette gør vi for at optimere din oplevelse af Dit Regnskabs site. Se venligst vores cookie policy for mere information. I nogle tilfælde kan vi også indsamle oplysninger om dig fra andre kilder. Disse kilder kan være data aggregatorer fra tredjepart, vores marketingpartnere, offentlige kilder eller tredjeparter til sociale medier.
Denne Privatlivspolitik gælder, når du interagerer med Dit Regnskab, og vi derved behandler dine personoplysninger. Det kan eksempelvis være ved:
- At behandle ordrer, fakturering, aftaler, betalinger
- At levere tilbud om services direkte til dig, som eksempelvis e-learnings, webinars, rapporter mv.
- At levere tilbud om produkter og services til Kunder
- At oprette og facilitere brugere for vores services
- At forbedre og udvikle kvaliteten, funktionaliteter og brugeroplevelserne af vores produkter og services.
- At levere tilbud om Kundesupport af vores produkter og services
- At drive brugercommunities for at uddanne vores kunder og muliggøre interaktionen med vores kunder.
- At registrere, begrænse og forebygge sikkerhedstrusler og udføre vedligeholdelse samt fejlfinding og fejlretning
- At håndtere og sende marketing indhold og præferencer
- At oprette interesseprofiler for at promovere relevante produkter og tjenester
Oplysninger om hvordan personoplysninger behandles i en af vores mange services er beskrevet i de respektive databehandleraftaler. Vi fungerer i sådanne tilfælde som databehandler og behandler dataene på vegne af og i henhold til instruktioner givet af kunden. For mere information om dette, bedes du kontakte kundesupport hos den specifikke service.
Vi behandler oplysninger på forskellige juridiske grundlag.
Derudover behandler Dit Regnskab data baseret på den legitime interesse, hvis du tilmelder dig et webinar, downloader rapporter eller andet indhold fra vores websider og bruger vores communities. Den legitime interesse er at give dig korrekt indhold, foretage markedsføring og administrerede dine anmodninger (se afsnittet vedrørende markedsføring nedenfor).
Dit Regnskab gemmer kun dine personlysinger så længe det er nødvendigt for at udføre vores kontraktlige forpligtelser. Når vi behandler dine personoplysninger på andre juridiske grundlag, som eksempelvis den legitime interesse, så gemmer vi data så længe det er nødvendigt for at opfylde målet med behandlingen.
Derfor kan dine personoplysninger være underlagt forskellige opbevaringspolitikker baseret på typen af data og formålet med at indsamle dem. Her er nogle eksempler:
Ved rekruttering sletter vi dine personoplysninger som eksempelvis CV, ansøgning og andre dokumenter når rekrutteringsprocessen er afsluttet. Dette er typisk maksimalt 6 måneder efter ansøgningsfristen, medmindre andet er aftalt med dig.
Et andet eksempel er kontaktoplysninger, der er gemt til markedsføringsformål, herunder kundeemner. Sådanne personoplysninger slettes senest 36 måneder efter den sidst registrerede aktivitet.
For yderligere information om sletning er du velkommen til at kontakte Dit Regnskab (se kontaktoplysninger i sidste afsnit).
Du har også ret til at anmode om, at Dit Regnskab korrigerer unøjagtigheder i dine personoplysninger. Hvis du har en konto hos Dit Regnskab til et DIt Regnskab-websted, kan dette normalt gøres gennem de relevante “Din konto” eller “Din profil” sektioner på det relevante Dit-Regnskab-websted eller tjeneste.
Yderligere har du ret til at anmode om sletning af personoplysninger og til at begrænse eller gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger i henhold til denne erklæring eller andre tjenestespecifikke vilkår.
Brug venligst Kontakt@ditregnskabnu.dk til at indgive anmodninger, som nævnt i dette afsnit.
Endelig har du også ret til at indgive en klage til databeskyttelsesmyndighederne i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger.
Dit-Regnskab leverer relevant indhold til dig gennem direkte markedsføring på sociale platforme, websider eller i en af vores services baseret på dine præferencer. De behandlede personoplysninger er aggregerede oplysninger om dig, såsom IP-adresse, interesser (hvor du har klikket osv.), brugernavn og enhed. Dette gøres gennem teknologier som cookies og kaldes profilering.
Dit-Regnskab bruger e-mail til markedsføringsformål, dog kun hvis du har givet samtykke i henhold til national markedsføringslovgivning. Hvis du har givet samtykke, har du altid mulighed for at fravælge markedsføringen som beskrevet nedenfor.
Du har mulighed for at fravælge markedsføring fra Dit Regnskab og du kan gøre det ved at:
a. Følge instruktionerne i den relevante kommunikation
b. Ændre præferencer under den relevante redigeringssektion, hvis du har en konto hos Dit Regnskab
c. Kontakte os via e-mail: Kontakt@ditregnskabnu.dk
Du vil også altid have mulighed for at tilmelde dig/framelde dig cookies på en bestemt webside via vores cookie-banner. Bemærk, at selvom du fravælger modtagelse af markedsføringskommunikation, kan du stadig modtage administrativ kommunikation fra Dit Regnskab, såsom ordrebekræftelser og meddelelser, der er nødvendige for at administrere din konto eller de tjenester, der leveres.
Vi opfordrer dig til at gennemgå denne erklæring regelmæssigt. Hvis vi foretager ændringer der væsentligt ændrer vores praksis, kan vi også give dig besked på andre måder. Dette kan være ved at sende en e-mail eller sende en meddelelse på vores websted eller på vores sociale medier, inden ændringerne træder i kraft.
Denne erklæring revideres mindst hvert år.
Sidst opdateret: 21-04-2022.